نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

راهنمای خرید کولر گازی پرتابل

در هنگام خرید کولر گازی در انواع مختلف باید نکاتی را در نظر بگیرید. همانطور که قبلا نیز توضیح داده شد کولر گازی دارای انواع مختلف از جمله کولر گازی ایستاده ،  اسپیلت ، کولر گازی پنجره ای و کولر گازی پرتابل است. در این مقاله سعی بر این داریم که نکات مهم برای انتخاب و خرید کولر گازی پرتابل را برای شما شرح دهیم.

·         توانایی خنک سازی

اولین و مهم ترین فاکتوری که در هنگام خرید کولر گازی از نوع پرتابل باید به آن توجه کرد اندازه اتاق مورد نظر است که می خواهید از کولر گازی پرتابل در آن استفاده کنید.

نکته بعدی که باید در مورد خنک سازی به آن توجه کرد، مقدار هوای در گردش است که با CFM اندازه گیری می شود. هرچه CFM بالاتر باشد، هوای بیشتری وارد کولر گازی می  شود.

گزینه دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که این مدل کولر گازی با حذف رطوبت هوا، موجب خنک شدن اتاق می شود. به همین دلیل ممکن است شما مجبور شوید محفظه آب آن را هرچند وقت یکبار بسته به مدل کولر گازی پرتابل خالی کنید. برخی از مدل های کولر گازی پرتابل دارای طراحی self-evaporating (خود تبخیری) هستند که در آن رطوبت اضافی با سیستم خروج گرما ترکیب می شود و رطوبت را تا حد ممکن تبخیر می کند.

·         هزینه های مصرف انرژی و گواهینامه ها

یکی از نکاتی که در هنگام خرید کولر گازی پرتابل باید به آن توجه کنید، کارایی انرژی کولر گازی و هزینه های سالانه عملکرد آن است. میزان کارآمد بودن کولر گازی با EER (نرخ بازدهی انرژی) محاسبه می شود. هرچه این مقدار بیشتر باشد، کولر گازی کارآمدتر است. میانگین این نرخ برای کولر گازی پرتابل 9.8 است. علاوه بر این میزان هزینه های عملیاتی سالیانه کولر گازی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. میزان این هزینه ها به میزان مصرف شما از کولر گازی پرتابل در طول سال بستگی دارد. به برند و گواهینامه های کولر گازی نیز دقت فرمایید. سعی کنید در هنگام خرید کولر گازی ، کولر گازی را انتخاب کنید که دارای تاییدیه معتبر باشد.

·         توجه به طراحی و قابلیت حمل کولر گازی

این نوع کولر گازی باید قابل حمل، سبک و جابه جایی آن راحت باشد. در هنگام خرید کولر گازی پرتابل به این نکات حتما توجه کنید. علاوه بر این کولر گازی پرتابل باید دارای  سیستم خروجی هوای گرم باشد که از طریق یک لوله هوای گرم را خارج می کند.

·         حالت عملیاتی

صرف نظر از نوع کولر گازی ( کولر گازی اسپیلت ، کولر گازی پنجره ای ، کولر گازی پرتابل و یا کولر گازی ایستاده )، بهتر است در هنگام خرید کولر گازی ، گزینه ای را انتخاب کنید که برای راحتی شما دارای چندین حالت عملیاتی باشد. بهترین گزینه برای انتخاب کولر گازی پرتابل، کولر گازی با سه حالت تنظیم سرعت فن ( زیاد، متوسط و کم) است.



:: بازدید از این مطلب : 648
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

کولر گازی ارزان قیمت

کولر گازی یکی از وسایل پرکاربرد است که امروزه تقریبا در همه جا (فروشگاه ها، منزل، محل کار، و غیره) یافت می شود. استفاده از کولر گازی به دلیل مزیت های زیادی که دارد، روز به روز افزایش می یابد. در این میان قیمت کولر گازی به عنوان یک محدودیت در خرید کولر گازی محسوب می شود. در بسیاری از مراکز فروش کولر گازی ، کولر گازی با قیمت های گزافی به فروش می رسد.

اکثر این مراکز فروش کولر گازی به دلیل هزینه های فروشگاه، کرایه مغازه، هزینه های نیروی کاری و غیره، کولر گازی را با قیمت بالاتر از قیمت واقعی کولر گازی به فروش می رسانند. اما ما برای شما پیشنهاد بهتری داریم.

اگر تمایل به خرید کولر گازی ارزان دارید، اما با این حال نمی خواهید از کیفیت کولر گازی شما کاسته شود، به سایت ما مراجعه کنید. شما می توانید انواع کولر گازی ایستاده ، کولر گازی پرتابل ، کولر گازی پنجره ای، و اسپیلت را با نازلترین قیمت و با کیفیت واقعی در کوتاه ترین زمان ممکن از سایت ما خریداری کنید.

سایت cooler-co یک سایت معتبر در زمینه فروش کولر گازی در انواع برندهای مطرح از جمله کولر گازی ال جی ، کولر گازی ایر جنرال ، کولر گازی اجنرال ، کولر گازی هیتاچی ، کولر گازی میتسوبیشی و غیره می تواند تمام نیاز های شما را در زمینه خرید کولر گازی با کیفیت فوق العاده برطرف کند.



:: بازدید از این مطلب : 682
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

بی تی یو BTU چیست؟ (British Thermal Unit)

واحد اندازه گیری انرژی گرمایی در تاسیسات برودتی و حرارتی می باشد. در تعریف هر BTU میزان گرمایی است که دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر یک درجه از 60 درحه فارنهایت به 61 درجه فارنهایت برساند.موتور برخی کولر های گازی برای مناطق جغرافیایی ساخته شده اند .مثلا برخی از آنها ویزه مناطق گرم ومرطوب هستند که قیمت بالا تری دارند، مانند کولر گازی با کمپرسور پیستونی تروپیکال. برق مصرفی کولر گازی پنجره ای 2 برابر کولر گازی های اسپلیت است. اگر با حوصله و تحقیق کولر گازی را انتخاب کنید - حتی اگر کمی گران تر باشد که رده برق مصرفی آن A باشد، در طول چند سال این مبلغ از پرداخت قبض جبران خواهد شد. هر کدام از گروه های آب و هوایی سه حالت وجود دارد که عبارتند از:

کولر گازی

دسته اول : (معتدل و مرطوب)    

اماکن مسکونی: برای هر متر مربع 400 تا 500 بی تی یو       

اماکن اداری: برای هر متر مربع 500 تا 700 بی تی یو       

اماکن تجاری: برای هر متر مربع 700 تا 1000بی تی یو

دسته دوم : (گرم و خشک)       

اماکن مسکونی: برای هر متر مربع 500 تا 600 بی تی یو       

اماکن اداری: برای هر متر مربع 600 تا 800 بی تی یو       

اماکن تجاری: برای هر متر مربع 800 تا 1000 بی تی یو

دسته سوم : (گرم و مرطوب)       

اماکن مسکونی: برای هر متر مربع 600 تا 800 بی تی یو       

اماکن اداری: برای هر متر مربع 800 تا 1000 بی تی یو       

اماکن تجاری: برای هر متر مربع 1000 تا 1200 بی تی یو

مقدار بی تی یو به عوامل آب وهوایی و رعایت استانداردها نیز تاثیر دارند و محاسبه میشوند.



:: بازدید از این مطلب : 652
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

معرفی پرفروش ترین کولر گازی ها در ایران

بر مبنای گزارش فروش کولر گازی در بازار ایران در سال های 1393 و 1394 ، پرفروش ترین کولر گازی ها به شرح زیر می باشند. البته لازم به ذکر است که این گزارش تنها در زمینه کولر گازی اسپیلت است و در مورد کولر گازی پنجره ای ، کولر گازی پرتابل و کولر گازی ایستاده صدق نمی کند. در ادامه به معرفی سه برند مطرح اسپیلت در ایران که در  دسته پرفروش ترین ها قرار دارند، اشاره خواهیم کرد.

رتبه اول: کولر گازی اجنرال

کولر گازی با برند مطرح اجنرال ، از نظر فروش در رتبه اول قرار گرفته است. کولر گازی اجنرال یک اسپیلت با کیفیت فوق العاده و قیمت بسیار مناسب می باشد. از این رو در بازار دارای طرفداران زیادی است. بسیاری از افراد که قصد خرید کولر گازی را دارند، به سراغ این برند می روند. این اسپیلت از نظر مصرف انرژی بسیار کم مصرف است و دارای رده انرژی A++ می باشد. کیفیت بالای این کولر گازی در قطعات آن قابل درک است. اجزای اسپیلت اجنرال دارای استحکام بالایی است و تولید صدای موتور آن نیز بسیار کم است. کولر گازی اینورتر با برند مطرح اجنرال در کاوازاکی ژاپن طراحی شده و مونتاژ تایلند است. از دیگر خصوصیات بارز این کولر گازی ، مقاومت بالای آن در شرایط آب و هوای گرمسیری و تنوع  در طراحی های آن است.

رتبه دوم : کولر گازی گری

در مورد کولر گازی گری به طور مفصل در بخش محصولات صحبت شده است. این کولر گازی در سراسر جهان دارای اعتبار بالایی است و در کشور های مختلف آمریکا ، ژاپن ، روسیه و غیره از شهرت بالایی برخوردار است. در ایران نیز اسپیلت گری یکی از پرفروش ترین کولر گازی ها می باشد که دارای متقاضیان بسیاری است. از ویژگی های این نوع کولر گازی می توان به مواردی همچون زیبایی ظاهری ، اشغال فضای کم، تنوع ، سرمایش و گرمایش عالی، کم مصرف بودن ، استحکام بالا و قیمت کولر گازی مناسب اشاره کرد. کولر گازی اینورتر با برند گری، علاوه بر زیبایی و کم مصرف بودن، از نظر قیمت کولر گازی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

رتبه سوم: کولر گازی جنرال

رده سوم پرفروش ترین کولر گازی در ایران ، کولر گازی جنرال طرح لبخند است. این نوع اسپیلت دارای موتور با کیفیت توشیبا ساخت کشور تایلند است. مونتاژ این کولر گازی در کشور چین انجام می شود. از نظر مصرف انرژی این کولر گازی اسپیلت در رده B قرار گرفته است. اسپیلت جنرال در ایران دارای طرفداران زیادی است. قیمت کولر گازی با این برند در مقایسه با سایر انواع کولر گازی کمتر است.



:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان
  • کاهش انواع آلرژی ناشی از میکروب ها با استفاده از اسپیلت .
  • یکی دیگر از مزایای این نوع کولر گازی ،پالایش هوا از ذرات معلق گرد و غبار و از بین بردن باکتری ها و ویروس های موجود  در فضای محیط.
  • تصفیه هوا از انواع بوهای کاذب و مواد شیمیایی و دیگر آلاینده ها.
  • از دیگر مزیت های این کولر گازی می توان به سرمایش بی نظیر به همراه شادابی و طراوت که به سرعت محیط شما را  خنک و مطبوع میسازد، اشاره کرد.
  • با توجه به طراحی زیبا و نعطاف پذیری شکل گرفته در اسپیلت ,یک وسیله ایست که از دکوراسیون خوبی برخوردار است و  به خوبی تکمیل کننده زیبایی در منزل یا محل کارتان خواهد شد.
  • تقسیم برودت در محیط بدان معنا که سرمای تولید شده به طور یکنواخت به محیط میرسد و به یک اندازه تمامی محیط را  خنک میکند.
اگر قصد خرید کولر گازی را دارید، اسپیلت می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. البته باید توجه داشته باشید که قیمت کولر گازی بسته به کیفیت و نوع  دستگاه متفاوت است.


:: بازدید از این مطلب : 653
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

کولر گازی متحرک چیست؟                                                                      


کولر گازی متحرک در مقایسه با کولرهای دیگر میتوان گفت  کولر گازی به لحاظ کارآیی از انعطاف بیشتری برخوردار است. چنانچه اغلب این نوع کولرهای گازی دارای چرخ هستند و 2 تا 33 متر طول دارند از آنجایی که این کولرهای گازی کلا در یک بدنه قرار دارند تهویه هوای آن ها از طریق دهانه ای که 3 تا 5 سانتی متر قطر دارد صورت می گیرد.غلظتی که گرفته میشود به شکل مایع در یک سطل جمع می شود و سپس از طریق یک دهانه مجدد به هوا باز می گردد.
برای انتخاب یک کولر گازی ، شما باید بدانید که چه نوع سیستم غلظت گیری مناسب است. مهمترین مزیت کولر گازی پرتابل آسانی در جا به جایی آنها است ضمن آنکه هیچ پنجره ای را نیز به عنوان هواکش نیاز ندارند و با کمی تغییر می توان یک سیستم متحرک را در یک پنجره، در کشویی یا سقف نصب کرد. برخی از کولر گازی ها حتی دارای سطل ها یا سینی های غلظت هستند که باید زود به زود خالی شوند. اکثر کولرهای گازی متحرک  دارای یک جعبه نصب برای قرار گرفتن در پنجره یا در کشویی هستند. این در حالی است که برخی از این کولرهای گازی دارای نوار حرارتی و برخی نیز دارای پمپ های حرارتی هستند که هوای گرم را به بیرون از اتاق هدایت می کنند.

اکثر کولر گازی پرتابل برای نصب در پنجره ها و درهای کشویی ساخته شده اند و حتی آنها را می توانید داخل دیوار یا سقف نیز به کار ببرید.

 

کولرهای گازی پنجره ای چیست؟

کولر گازی پنجره ای



کولر گازی پنجره ای تا سال ها، عمومی ترین و پر استفاده ترین نوع کولر گازی ها بودند. این  نوع کولر گازی ها به دلیل راحتی شان در نصب و راه اندازی، همواره مورد استقبال عموم بوده اند. چرا که افراد میتوانند با خرید یک کولر گازی پنجره ای و نصب آن در داخل یکی از پنجره های اتاقشان از سرمای این کولر لذت ببرند.

کولرهای گازی پنجره ای غالباً برای خنک کردن آپارتمان های کوچک یا 1 الی 2 اتاق مورد استقاده قرار می گیرند. این نوع کولرهای گازی هوای گرم و مرطوب اتاق را به داخل خود می کشند و آن را  خشک و خنک میکنند و دوباره با اتاق باز می گردانند تا محیط اتاق خنک شود. در واقع هوای گرم از طریق یک دهنده گرفته و از فیلتر های مخصوص به بیرون اتاق فرستاده می شود. توجه داشته باشید کولرهای گازی دارای یک واحد تنظیمی هستند که قسمت خشک کننده در جلوی آن قرار دارد و داخل اتاق قرار می گیرد و بخش گرم کننده کولرگازی پشت است و عملا بیرون از دریچه یا پنجره ای که کولر گازی را روی آن نصب کرده اید قرار می گیرد.

همان طور که گفته شد کولرهای گازی پنجره ای دارای نصب راحتی هستند و عملا خود شما نیز می توانید این کار را انجام دهید که با این کار در هزینه صرفه جویی می شود.

اکثر کولر گازی پنجره ای بی سرو صدا یا کم صدا هستند. اما چنانچه تمام بخش های کولر گازی در داخل اتاق قرار گیرد سر و صدای آن از سیستم هایی که کمپرسور در بیرون اتاق قرار دارد بیشتر خواهد بود. قطعاً سیستم های کولرگازی  پنجره ای حداقل یکی از پنجره های اتاق یا ساختمان شما را  مسدود می کند به همین دلیل برای اینکه در فصل سرد سال، سرما وارد خانه تان نشود باید اطراف آن را کاملا بپوشانید اگرچه کولر گازی قاعدتا برای نصب روی یک دریچه یا پنجره ساخته شده اند اما با توجه به ضخامت دیوار، برخی از این کولرهای گازی را می توان در داخل یک قالب قرار داد و با استفاده از چند قلاب یا بازوی محکم جای سیستم را روی دیوار محکم کرد و قطعا برای این کار بهتر است با بخش خدمات پس از فروش مربوط تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت (اسپلیت کانالی) یکی از رایجترین سیستم های تهویه مطبوع در سطح جهان است، این سیستم همانند اسپلیت دیواری از یک واحد داخلی (هواساز) و یک واحد خارجی (کندانسور) تشکیل شده است که توسط لوله های مسی به یکدیگر متصل می گردند.
از مزایای این سیستم استفاده از هوای برگشت جهت بالا بردن راندمان کاری دستگاه و مصرف سوخت کمتر و همچنین هوای تازه جهت نیاز مبرم هر واحد آپارتمانی که چه در تابستان و چه در زمستان اکسیژن کافی جهت سلامت جسمی افراد را تأمین نماید می باشد.
سرمایش و گرمایش در این سیستم توسط هواساز با مکش هوای داخلی انجام می پذیرد.

تفاوت سیستم داکت اسپلیت با سیستم ترکیبی اسپلیت دیواری و رادیاتور

بجای استفاده از چندین پنل دیواری اسپیلت در یک واحد مسکونی یا اداری ، از یک هواساز مرکزی در پشت سقف کاذب استفاده می گردد که به وسیله کانال ،تمامی اتاق ها و فضاهای مورد نیاز تهویه می شوند.



سیستم گرمایش بسیار قوی

برای گرمایش از کویل آب گرم استفاده می شود که از پکیج یا موتورخانه تامین می شود و سیستم رادیاتور حذف می شود و همچنین 20% تا 30% در مصرف گاز صرفه جویی خواهد شد. همچنین سرعت گرمایش فضا در مقایسه با رادیاتور بسیار بالاست.

مزایای سیستم اسپلیت کانالی

  • ·         سرمایش مطبوع در تابستان و کاهش مصرف برق تا 50% در مقایسه با کولر گازی
  • ·         گرمایش بسیار قوی توسط کویل آب گرم از پکیج یا موتورخانه و صرفه جویی در مصرف گاز در زمستان 20% تا 30%
  • ·         حذف سیستم رادیاتور و لوله کشی های مربوطه
  • ·         اجرای بسیار سریع توسط کانال های فلکسی عایقدار
  • ·         استقلال هر واحد از نظر مصرف انرژی
  • ·         انتقال سرمایش و گرمایش مطبوع توسط کانال در هر واحد به تمام فضاها ،حذف پنل ها و استفاده مناسب از فضای داخلی
  • ·         کاهش صدای فوق العاده توسط کانال های فلکسی بل عایقدار (انعطاف پذیر) جدید
  • ·         حذف لوله کشی های اضافی در ساختمان
  • ·         فیلتراسیون هوا توسط فیلترهای قابل شستشو
  • ·         کاهش هزینه تمام شده بوسیله حذف سیستم رادیاتور
  • ·         قابلیت نصب دستگاه برای فضاهای کوچک تا بزرگ
  • ·         عدم نیاز به استفاده از تکنسین نگهداری
  • ·         امکان استفاده در ساختمانهای در حال بازسازی با حداقل تعمیرات
  • ·         امکان طراحی اسپیلت متناسب با سردترین وگرمترین مناطق
  • ·         حذف کانال کشی عمودی

نحوه عملکرد سیستم سرمایش و گرمایش دستگاه تهویه مطبوع داکت اسپلیت

اسپلیت یونیت کانالی از دو قسمت مجزا به نام هوارسان و کندانسینگ یونیت تشکیل شده که توسط دو لوله مسی به یکدیگر متصل شده که سرمایش مورد نیاز را از طریق گاز فریون وکمپرسور تامین می کند.لازم به ذکر است که نوع کمپرسور این کولر گازی از نوع اسکرول می باشد. و سیستم گرمایش این دستگاه نیز از طریق کویل آبگرم تامین می شود. پس از مکش هوای داخل واحد و فیلتراسیون توسط دستگاه مذکور، عمل سرمایش یا گرمایش روی هوای ورودی صورت پذیرفته و هوای سرد و گرم نهایی از طریق یک کانال افقی( مشابه کانال کولر) و البته در ابعاد کوچکتر به فضاها منتقل می گردد. قابل توجه است که کلیه کانالها فقط در سقف کاذب اپارتمان خواهد بود و به صورت عمودی تا پشت بام حرکت نخواهد کرد و دریچه های تعیین شده برای خروجی های مد نظر بنا به cfm مورد نیاز طراحی و اندازه گیری خواهد شد که عامل این سنجش با گیجی به نام داکتیلاتور می باشد.

مواردی که باید بعنوان پیش فرض برای استفاده از سیستم داکت اسپلیت وجود داشته باشد

* منبع تولید آب داغ( موتورخانه، پکیج ) در ساختمان وجود داشته باشد.

* گاز یا موتورخانه وجود داشته باشد.

* صرفاً استفاده از یک سیستم تراکمی جهت سرمایش مد نظر باشد.

در زمستان هوا با عبور از کویل آب گرم که به یک منبع تولید آب داغ (موتورخانه یا پکیج ) متصل است، گرم می گردد توسط فن چند سرعته در کانالهای مربوطه توزیع و نهایتاً از طریق دریچه های خروجی هوا به اطاقها، پذیرایی و ... گرمایش مطبوع را هدیه می دهد. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت خرید کولر گازی مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 969
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

کاهش هزینه برق مصرفی در کولرهای گازی با روش های بسیار ساده

-    کولر گازی هایی را انتخاب کنیم که دارای علامت استاندارد و برچسب انرژی A و حداکثر B باشد، مشروط به انکه برچسب انرژی واقعی بوده و محاسبه EER دستگاه، مبتنی بر روش کالریمتری و یا آنتالپی باشد.
-    در تابستان بهتر است درجه کولر گازی خود را بین 22 تا 24 تنظیم نماییم تا بهترین عملکرد را داشته باشد، این کار عمر دستگاه را افزایش داده و باعث می شود زمانی که دمای اتاق در این محدوده دما قرار گیرد، موتور به صورت اتوماتیک بر روی فن کار کند.
-    موتور کولر گازی را در مسیر باد و ترجیحا در سایه نصب کنیم، این کار به علت کاهش فشار بر کولر گازی باعث افزایش بازدهی آن و کاهش مصرف برق می شود.
-    برای استفاده بهینه از دستگاه باید از اتلاف انرژی آن جلوگیری کرد و به این صورت که با بستن درب ها و پنجره ها از هدر رفتن سرمای تولید شده، جلوگیری کنیم.
-    موتور کولر گازی را در فضای باز و در محلی نصب کنیم که هوای خروجی آن به راحتی تخلیه شود.
-    در زمان استفاده از کولر چه کولر گازی چه کولر آبی هر هفته یک بار فیلترهای پانل داخلی را درآورده و پس از شستشو و خشک کردن، مجددا در محل خود قرار دهیم، این کار سبب افزایش قدرت پرتاب باد کولر گازی و تولید سرمایش مطلوب و کاهش مصرف برق می گردد.
-    واحد بیرونی کولر گازی (کندانسور، کمپرسور) و اواپراتور پانل داخلی هر سال یک بار توسط مراکز سرویس شستشو و تمیز شده و عملکرد دستگاه و همچنین میزان گاز آن بررسی شود.
-    عدم استفاده همزمان از وسایل گرمازا، مانند اجاق، سماور برقی، لامپ های متعدد و غیره ... که باعث افزایش گرمای محل کار یا سکونت شده و در نتیجه نیاز به استفاده از کولر افزایش می یابد.
-    ظرفیت سرمادهی کولر گازی ها خریداری شده می باید توسط کارشناس فنی، محاسبه و متناسب با فضای آن محل پیشنهاد و نصب گردد

 



:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

ارورهای کولر گازی جنرال A/C GENERAL error code

کولر گازی جنرال که از طریق راههای غیر قانونی و نیمه قانونی وارد کشور میشوند دارای اسم های گوناگونی هستند مثل جنرال اس اچ .جنرال سی اچ .همهگی دارای یک برد الکترونیک هستند و ارورها و خطاهای یکسانی دارند .

E2  = ایراد در سنسور محیطی کولر گازی

E3 =ایراد در سنسورپایپ (سنسور متصل به اواپراتور ) کولر گازی

E4= ایراد در یونیت بیرونی (OUTDOOR UNIT )

E5= ایراد در فن بلوور داخلی  کولر گازی

E7 = ایراد در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج   

E8 = ایراد در میزان دمای بالا کندانسور (دیفراست ) کولر گازی

DF =یخ زدایی یا دیفراست(وقتی تصویر فن  موتور برروی نمایشگر نشان داده نمیشود یعنی هوای اتاق سرد است

همچنین شما مشتریان گرامی میتوانید به قسمت تماس با ما در سایت مراجعه کرده و با شماره گیری خطوط شرکت کولر گازی با کارشناسان ما در ارتباط باشید



:: بازدید از این مطلب : 664
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

راه اندازی سیستم گرمایش کولرگازی در فصل سرما

راه اندازی سیستم گرمایش کولرگازی در فصل سرما کازی بسیار ساده و در عین حال حساس میباشد بدلیل اینکه در حالت سرمایش کولر شما بعد از ترموستات کمپرسورش خاموش میشود اما در حالت گرمایش پس از اینکه دستگاه شما اتاق را گرم کرد به حالت دیفراست (برفک زدائی) می رود تا برفک بیرون را آب کند و پس از ان مجددا به حالت گرمایش تغییر می یابد.فلذا در فصل زمستان مصرف برق کولر گازی بیشتر از تابستان است و شما با سرویس و تست گازی که همکاران متخصص ما انجام میدهند میتوانید از این مشکل تا حدودی رهائی یابید.

نکته ساده جهت راه اندازی کولرگازی در حالت گرمایش این است که شما میتوانید با دکمه  MODE بر روی ریموت گزینه HEAT یا همان خورشید را انتخاب کنید و دما را روی 30 درجه قرار دهید.زمانی حدود 5 دقیقه طول میکشد تا دستگاه شما باد گرم بزند و نگران نباشید زیرا باید پنل داخلی گرم شود و سپس فن کار کند اما اگر این زمان زیاد طول کشید اسپیلت شما احتمالا گاز ندارد و نیاز به شارز گاز دارد شما میتوانید جهت شارژ کردن گاز کولرگازی خود،به قسمت تماس با ما در سایت کولرگازی ما مراجعه نموده و با شرکت تماس حاصل فرمایید تا همکاران هرچه سریع تر نسبت به درخواست شما مشتری گرامی اقدام کنند.



:: بازدید از این مطلب : 659
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان
  1. در چنین شرایطی حتما از تله روغن استفاده کنید.
  2. در صورت نصب یونیت خارجی کولر گازی روی بام و شیروانی و سطوح افقی و شیب دار از تراز بودن یونیت اطمینان حاصل کنید.
  3. در صورت نصب یونیت خارجی روی بام و شیروانی نیاز به سوراخ کردن سقف جهت عبور لوله به سمت پایین، بعد از نصب لوله ها حتما محل سوراخ را با ماستیک آب بندی کنید.
  4. فضای لازم جهت انجام عملیات سرویس و تعمیرات را در اطراف یونیت خارجی در نظر داشته باشید.
  5. یونیت خارجی اسپیلت را در نزدیکی آنت های ماهواره بیسیم نصب نکنید.
  6. در صورتی که دستگاه دارای حالت گرمایشی باشد درپوش تخلیه آب یونیت داخلی را نصب و مسیر مناسبی برای تخلیه آب در نظر بگیرید.

 

نصب یونیت داخلی

  1. یونیت داخلی در کولر گازی را در مجاور یا بالای وسائل گرمازا از قبیل بخاری، شوفاژ و سیستم های رطوبت زن اجاق گاز خوراک پزی نصب نکنید.
  2. یونیت را در جهتی نصب کنید که جهت پرتاب هوا به سمت وسط اتاق و با حداکثر پوشش محیطی عمل کند.
  3. یونیت را با توجه به فواصل تعیین شده نصب کنید.
  4. بسته به وضعیت خاص دیوارها و سقف، فواصل لازم را جهت انجام تعمیرات و سرویس آنی در نظر گرفته و به فواصل توصیه شده اضافه کنید.
  5. اندازه و فواصل در شکل وضعیت خود یونیت را نشان می دهد. نصب صفحه پشتی منوط به ابعاد یونیت و صفحه پشتی می باشد.
  6. قبل از نصب صفحه نگهدارنده پشتی یونیت داخلی به جنس و مصالح دیوار توجه کنید.
  7. در صورتی که دیوار از نوع پیش ساخته و گچی باشد با احتیاط بیشتری سوراخ کاری کنید و از رولپلاک سایز بزرگتر استفاده کنید.
  8. در صورتی که آجر بکار رفته در دیوار از نوع سفال باشد، مراقب شکستگی ناگهانی سفال در زمان سوراخ کاری باشد. 
    در چنین مواردی از حالت چکشی دریل استفاده نکنید. در نصب صفحه پشتی از پیچ و رولپلاک کوتاهتر و لی ضخیم تر استفاده کنید.
  9. قبل از انجام هر نوع سوراخ کاری نقشه صفحه پشتی و موقعیت سوراخ خا را با مداد روی دیوار مشخص کنید.
  10. جهت ایجاد سوراخ عبور لوله و سیم ها، از گرد بر مخصوص استفاده کنید.
  11. قبل از سوراخ کاری و کثیف شدن محیط با صاحب ملک هماهنگی لازم را به عمل آورید.
  12. از پوشش مناسب جهت پرهیز از کثیف شن سطوح افقی و کف اتاق استفاده کنید.
  13. حتی المقدور از دریل های جارو دار با کیسه مخصوص استفاده کنید. در صورت نبود این وسیله می توانید از جاروبرقی بصورت هم زمان استفاده کنید.
  14. سوراخ باید با کمی شیب به سمت بیرون ایجاد شود.
  15. در صورت نصب یونیت داخلی در اتاق پذیرایی و یا دفاتر حتما توجه کنید به دکراسیون محیط آسیبی وارد نشود.
  16. بعد از انجام مراحل نصب کولر گازی و در مراحل مختلف، شخصا محیط کثیف شده را پاک کنید و نخاله ها را از محیط خارج کنید.
  17. حتما توجه کنید که به وضعیت خروجی لوله آب کندانس شده توجه کنید و هر گونه نشتی از محل اتصالات باعث تخریب رنگ و تبله کردن دیوار خواهد شد.
  18. لوله تخلیه آب، لوله های مسی رفت و برگشت و کابل برق را بصورت یک مجموئه لوله با نوار پرایمر ببندید.
  19. لوله تخلیه آب را طوری قرار دهید که در سطوح افقی در زیرترین وضعیت قرار گیرد.
  20. زمان نصب یونیت روی سینی پشتی، ابتدا مجموئه لوله را از داخل سوراخ عبور داده و بعد یونیت را نصب کنید .
  21. ورودی و خروجی هوای دستگاه نباید مسدود شود در غیر این صورت جریان هوای خنک به همه قسمت های اتاق نخواهد رسید و در عملکرد کولر اختلال بوجود خواهد آمد.
  22. محل نصب اسپیلت باید به نحوی انتخاب شود که اتصال بین یونیت داخلی و خارجی به سهولت امکان پذیر باشد. همچنین کمترین مسافت و اختلاف ارتفاع بین یونیت داخلی و خارجی از لحاظ طول مبرد و کابل در نظر گرفته شود.
  23. در حین نصب حتما به وضعیت ظاهری نصب توجه شود تا محل قرارگیری لوله ها و اتصالات زیبایی محیط نصب را تحت الشعاع قرار ندهید.
  24. در حین سوراخکاری دیوار ها در داخل منزل یا محل کار از جاروبرقی مخصوص و پوشش های مناسب استفاده شود تا محل مورد نظر کثیف نشود .خواهشمند است نظافت محیط را بعد از نصب به مشتری واگذار نکنید و حتی المقدور خودتان انجام دهید .
  25. در صورت نصب یونیت داخلی اسپیلت در اتاق پذیرایی حتما از مشتری نظر خواهی لازم را انجام دهید تا خسارتی به دیوار ها و اشیای تزئینی وارد نشود.
  26. در رابطه با محل تخلیه آب تقطیر از مشتری نظر خواهی کنید و در مناطق گرمسیری جنوب به مشتری توصیه کنید تا از آب حاصل از تقطیر فقط می توانند جهت آبیاری گیاه و فضای سبز استفاده کنند .
  27. محل نصب باید به نحوی باشد که امکان تخلیه آب تقطیر شده حاصل از عملیات تبرید وجود داشته باشد.
  28. از نصب کولر گازی در نزدیکی منابع حرارتی، محل های با رطوبت بالا و در مجاورت گاز های قابل اشتعال خودداری کنید.
  29. محل نصب باید استحکام لازم برای تحمل وزن دستگاه را داشته باشد.
  30. با اندازه گیری دو طرف سینی پشتی داخلی از سقف اطمینان حاصل کنید که یونیت کاملا افقی نصب شود .
  31. محل نصب دستگاه باید حداقل یک متر از دیگر وسایل برقی نظیر لوازم صوتی و تصویری و لوازم گرمازا فاصله داشته باشد.
  32. محل نصب اسپیلت باید به نحوی باشد که تعویض و تمیز کردن فیلتر به سهولت امکان پذیر باشد.
  33. در هنگام سوراخ کردن دیوار ابتدا از مته راهنما استفاده کنید .
  34. در هنگام عبور لوله از دیوار بهتر است لوله خروجی آب در پایین قرار گیرد.
  35. بعد از نصب یونیت داخلی نحوه تمیز کردن فیلتر ها و جا زدن آن را آموزش دهید.
  36. حتما به مشتری تذکر دهید که بصورت همزمان از کولر گازی و آبی استفاده نکند. 
    کولر آب رطوبت به محیط اضافه می کند ولی کولر گازی رطوبت را از محیط می گیرد و بصورت قطرات آب از لوله درین آب خارج می کند.
هشدار 
لوله تخلیه آب یونیت داخلی باید بصورت شیبدار نصب شود. 


:: بازدید از این مطلب : 649
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

1- هرگز ورودی یا خروجی هوای دستگاه های تهویه مطبوع را مسدود نکنید . این کار می تواند موجب برگشت هوای خروجی به صورت مستقیم به دستگاه و یا نرسیدن هوای کافی به دستگاه شود. همچنین برگشت مستقیم هوا از مسیر خروجی دستگاه باعث کاهش راندمان کولر گازی می شود و در هر دو دستگاه داخلی ، بیرونی ، تبادل حرارتی مناسب ، بین هوا و مبرد انجام نده و فشار غیر طبیعی در سیستایجاد می شود و در طولانی مدت باعث آسیب جدی به کمپرسور می گردد. دستگاه داخلی و بیرونی سیستم های اسپلیت باید در فضایی نصب گردند که جریان هوای کافی جهت تبادل حرارتی وجود داشته باشد ، در غیر این صورت بازدهی دستگاه به شدت کاهش می یابد.


2- هرگز  دستگاه های تهویه مطبوع را در حفاظ بسته قرار ندهید ؛ چرا که ممکن است هوای خروجی مستقیما وارد کولر گازی شده و موجب بروز اشکال و عدم کارکرد صحیح شود. ضمننا سرویس و دسترسی به دستگاه نیز مشکل خواهد بود. در نتیجه افت راندمان در دستگاه به وجود آمده و نهایتا باعث صدمه دیدن کمپرسور خواهد شد.

3- هرگز ورودی یک دستگاه بیرونی روبروی خروجی دستگاه دیگر قرار نگیرد. این کار باعث افت راندمان خروجی دستگاه می شود در صورت نصب چند دستگاه کنار هم آنها را پهلو به پهلو یا پشت به پشت نصب نمایید. ورود هوای گرم خارج شده از یک کولر گازی راندمان دستگاه روبرو را به شدت کاهش می دهد.



4- به گردش صحیح هوا در دستگاه بیرونی دقت نمایید . سرعت باد باید بیشتر از 7 متر بر ثانیه باشد در صورت کار نکردن فن دستگاه بیرونی ، مکن است صدمات جدی به کولر گازی وارد شود. توجه داشته باشید یونیت بیرونی باید به گونه ای نصب شود که باد از روبرو به آن وزیده نشود ، در غیر این صورت بازده اسپلیت کاهش پیدا خواهد کرد.


5- به وضعیت نصب دستگاه بیرونی دقت نمایید:
این دستگاه را در مکان هایی که احتمال جمع شدن برف روی آن وجود دارد نصب نکنید
اگر در یک پارکینگ این کولر گازی را نصب می کنید توجه نمایید که اتومبیل جلوی آن پارک نشود و راه هوار را مسدود نکند
نصب دستگاه در سایه باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف برق می شود. ضمننا استفاده از سایه بان در صورتی که مزاحم گردش هوا نباشد توصیه می شود.


6- وقتی دستگاه داخلی را به صورت دیواری نصب می کنید دقت نمایید راه لوله در آن حتما باز بوده و محل نصب کاملا تراز باشد تا آب از دستگاه چکه نکند. هرگز از لوله درین مشترک برای دو دستگاه استفاده ننمایید.

7- محل نصب دستگاه را به لحاظ سرویس و تعمیرات در جای مناسب در نظر بگیرید ؛ تا در صورت بروز مشکل و نیاز به تعمیرات به مشکل بر نخوریم. توصیه می شود دستگاه را بر روی پشت بام یا تراس نصب نمایید تا در مواقع لزوم به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

8- محل نصب دستگاه بیرونی را به لحاظ صدا و لرزش و همچنین هوای گرم خروجی آن پیش بینی نمایید. صدا و هوای گرم خروجی از دستگاه بیرونی ممکن است موجب سلب آسایش مصرف کننده و سایرین شود.

9- نصب دستگاه بیرونی در اطراف مولده های حرارتی و دودکش اشتباه است ؛ زیرا باعث افت راندمان و خرابی کولر گازی خواهد شد.

10- واحد داخلی اسپلیت را در سطحی درست و تراز نصب فرمایید. عدم نصب صحیح ممکن است موجب توزیع نا مناسب مبرد در کویل دستگاه و همچنین تخلیه نا مناسب آب تقطیر شده و آب از قسمت های دیگر چکه نماید.

11- دستگاه های داخلی سقفی باید در فاصله مناسب از سطح زمین نصب شود در غیر این صورت ، توزیع و پرتاب هوا به صورت مناسب نبوده و سرمایش یا گرمایش به صورت صحیح انجام نخواهد شد.

12-دما را به صورت مناسب تنظیم نمایید در غیر این صورت موجب استهلاک زودرس کولر گازی خواهد شد.


13- دستگاه های داخلی اسپلیت را در معرض هوای گرم و مرطوب محیط بیرون نصب نکنید ؛ چرا که موجب از دست دادن سرمایش و تقطیر رطوبت و در نتیجه جمع شدن آب در اطراف کولر گازی می شود. همچنین از ورود هوای محیط به داخل اتاق و خروج هوای اتاق به بیرون در طولانی مدت جلوگیری نمایید ؛ چرا که بازده سیستم را به شدت کاهش می دهد.

14- دستگاه داخلی ، مخصوصا در حالت گرمایش باید در محلی مناسب نصب شود تا توزیع مناسب دما و جریان هوا در تمام محیط وجود داشته باشد.
 
 
15- دستگاه های داخلی را در مکان هایی که هوای آنها حاوی دود ، گرد و غبار و ذرات معلق ریز است ( مانند کارگاه های صنعتی )  نصب ننمایید ؛ چراکه موجب گرفتگی فیلتر و کویل اواپراتور شده و نهایتا موجب افت راندمان کولر گازی می شود.


16- دستگاه را در معرض لرزش و صدای شدید نصب نکنید ، لرزش و صدای شدید دستگاه هایی مانند دستگاه تراش می تواند روی میکروپروسسورهای دستگاه و قطعات حساس آن تاثیر بگذارد.

17- مراقب باشید که در هنگام نصب اسپلیت ، گرد و غبار و ذرات ریز وارد لوله های مبرد نشود. این ذرات ممکن است لوله موبین را مسدود نموده یا به کمپرسور صدمه بزند و موجب کوتاه شدن عمر کمپرسور شود. در مواقعی که سر لوله باز است ، حتما توسط یک درپوش آنرا ببندید تا از ورود ذرات و گرد و غبار به داخل لوله جلوگیری شود. داخل لوله های مسی را پس از خرید و قبل از شروع مراحل لوله کشی حتما توسط گاز ازت تمیز نمایید تا از گرد و غبار و یا ذرات ریز احتمالی تخلیه شود.

18- مراقب باشید که آب وارد لوله های مبرد نشود ، ورود آب به سیستم و لوله های مبرد ، لوله موبین را مسدود نموده و یا به کمپرسور صدمه می زند. در مواقعی که سر لوله ها باز است مراقب باشید آب داخل آنها نرود و همچنین در روزهای بارانی زیر قطرات باران لوله کشی ننمایید ، چرا که ممکن است آب باران و رطوبت وارد لوله ها شود.

19- پس از باز کردن درپوش لوله ها را بلافاصله به دستگاه متصل نمایید ؛ چرا که ورود هوا و رطوبت به داخل لوله برای سیستم بسیار خطرناک است و باعث ایجاد فشار غیرنرمال و تولید اسید های مخرب در سیستم می شود و ادامه این امر موجب صدمه دیدن کمپرسور می شود

20- در هنگام شارژ مبرد ، هرگز کپسول را سر و ته نکنید . این کار ممکن است باعث ورود مایع به کمپرسور شده و ورود مایع به کمپرسور ، موجب خرابی آن خواهد شد ، چرا که مایعات تراکم ناپذیر نیستند.( در خصوص گاز R410a و R407c باید این دو مبرد را حتما به شکل مایع به سیستم تزریق نمود.)


21- هرگز داخل لوله سیکل مبرد را با اکسیژن تمیز نکنید. این کار باعث انفجار در داخل سیکل شده و با ورود اکسیژن به محفظه کمپرسور و ترکیب آن با روغن کمپرسور باعث آتش سوزی یا انفجار کمپرسور می شود.

22- در حالتی که سر لوله باز است و فعلا عملیات لوله کشی قرار نیست انجام شود ؛ حتما ابتدا و انتهای لوله را با یک درپوش مسدود نمایید ؛ در غیر این صورت ممکن است رطوبت ، گرد و غبار و ذرات ریز وارد آن شود و در آینده به کولر گازی شما صدمه بزند.
23- حتما دور اتصال لوله درین را با چسب آب بندی نمایید ، ضمننا در دستگاه داخلی سر اتصال دیگر درین که بلا استفاده است را حتما درپوش کنید.
24- پس از نصب و لوه کشی کولر گازی و اسپلیت، تمامس لوله و اتصالات را تست نشتی کنید .
25- هرگز لوله کشی را بیشتر از طول استاندارد انجام ندهید. لوله کشی با طول بیشتر از حد استاندارد باعث افت راندمان دستگاه ، گردش نامناسب روغن در کولر گازی و نهایتا خرابی کمپرسور می شود.


26- هرگز دو یونیت داخلی و بیرونی را در اختلاف سطحی بیش از حد استاندارد نصب نکنید این کار باعث جمع شدن روغ کمپرسور در یونیت داخلی شده و برگشت آن به یونیت خارجی و کمپرسور را مشکل می کند و باعث صدمه دیدن کمپرسور می شود.

27- مراقب زانو ها و خم های لوله باشید. مسیری را انتخاب کنید که به حداقل خم کاری نیاز داشته باشد. همچنین حتما لوله ها را با لوله خم کن و تحت زاویه مناسب خم کنید. مراقب باشید لوله هل له یا دو پهن نشوند.

28- به سایز لوله های مبرد توجه کنید. در صورت اشتباه بودن سایز لوله ها عملکرد صحیح و عمر طولانی را نمی توان انتظار داشت. اگر لوله گاز مبرد بزرگتر از حد استاندارد باشد ، جریان مبرد در هنگام کار بسیار آهسته خواهد بود و برگشت روغن ، کمپرسور را با مشکل مواجه خواهد کرد. اگر لوله گاز مبرد کوچکتر از حد استاندارد باشد ، کولر گازی دچار  افزایش افت فشار و کاهش ظرفیت شده و نهایتا انتظار خوبی از آن نمی توان داشت.

29- به عایقکاری لوله های مبرد توجه نمایید نداشتن عایق و یا عایقکاری نادرست ، باعث کاهش ظرفیت کولر گازی و ایجاد فشار غیر طبیعی می شود. هرگز دو لوله مایع و گاز را در یک غلاف عایق قرار ندهید ( حتما بین دو لوله عایق باشد.)


30- به شیر سه راهه سیستم توجه نمایید. اگر در زمان کارکرد دستگاه شیر سه راهه بسته باشد ، گاز نمی تواند به کمپرسور برگردد. در نتیجه اسپلیت کار نکرده و سرما یا گرما ایجاد نخواهد شد. بعد از وکیوم کردن سیستم حتما مطمئن شوید شیر سه راهه باز است.

31- به آب بندی لوله کشی درین دستگاه دقت نمایید. در صورت آب بندی نشدن صحیح اتصال درین این قطرات بر روی سقف کاذب چکه کرده و سقف را خراب می کنند.( مدل های کاستی)

32- به سطح و شیب لوله های درین توجه نمایید. در صورت امکان مسیر لوله درین را بدون زانو باشد. در صورت صحیح نبودن شیب درین ، آبهای تقطیر شده جریان پیدا نخواهد کرد اگر آبهای درین تخلیه نشود،بر اثر سرریز شدن آب از دستگاه موجب افتادن لکه بر روی سقف یا چکه آب از سقف می شود. انباشته شدن رسوب در کف زانو ها به مرور موجب مسدود شدن مسیر می گردد. در صورتی که لوله درین بهصورت افقی نصب شود ، شیب آن نباید کمتر از 1% باشد ، تا آب درین به صورت مناسب جریان یابد.

33- به لوله درین توجه نمایید، در صورتی که شیب مناسب لوله افقی درین رعایت نشود ، آب به سمت یونیت برگشته و داخل سینی جمع می شود و امکان سرریز شدن دارد.
34- به محل تخلیه
آبهای لوله درین توجه نمایید . در صورت تخلیه درین در فاضلاب یا چاه های فضولات و مواد بد بو ، بوی آنها وارد ساختمان می شود. این بو توسط فن دستگاه مکیده شده و داخل اتاق می شود. برای جلوگیری از این امر لوله درین را مستقیما وارد فاضلاب نکنید ، توصیه می شود در مسیر تخلیه از یک سیفون U شکل استفاده نمایید تا از ایجاد فشار معکوس جلوگیری کند

35- به سایز و طول کابلها دقت نمایید. استفاده از یک کابل بسیار بلند با سایز نا مناسب ، خطر آتش سوزی به وجود می آورد. توجه داشته باشید که هرگز دستگاه را بدون کلید محافظتی مناسب روشن نکنید.

36- سیم های برق را روی ترمینال با دقت بسته و محکم نمایید. در صورت شل بودن باعث می شود ولتاژ کافی به کولر گازی نرسد و ایجاد اشکال در ترانس و برد الکترونیکی آن نماید.

37- به اتصال کابل ها ی ارتباطی دقت نمایید ، مراقب باشید ، سیم های کنترل دو یونیت مختلف را اشتباه به یکدیگر متصل ننمایید. در این حالت عملکرد کولر گازی درست نخواهد بود ، مخصوصا در زمان سرمایش دما کنترل نخواهد شد.

38- در دستگاه سه فاز به توالی فازها و جهت گردش کمپرسور دقت نمایید.
39-در صورت صحیح نبودن توالی فازها و عمل نکردن محافظ فاز ممکن است کمپرسور بر عکس کار کرده و جهت چرخش آن عوض شده و مکش و رانش آن جا به جا شود . کمپرسورهای روتاری ، اسکرال و اسکرو  ، طوری ساخته شده اند که نمی توانند در جهت معکوس کار کنند .
40- به محل عبور کابلهای کنترل توجه کنید. در یک دستگاه تهویه مطبوع دارای مدارات الکترونیکی هیچ گاه کابل ها کنترل و ترموستات را دور کابل اصلی نپیچیده و یا به هم نچسبانید ؛ چرا که مویزهای کابل برق ، روی کابل کنترل و ترموستات تاثیر گذاشته و مانع عملکرد صحیح آن می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

انواع کولر گازی

کولر گازی معمولاً در چند مدل ساخته می‌شوند:

کولرهای دوتکه

Air cond ext block.jpg
 

کولرهای دوتکه یا اسپلیت از دو واحد مجزا ساخته می‌شوند، یونیت خارجی شامل کمپرسور و کندانسور است که در خارج از ساختمان نصب می‌گردد و یونیت داخلی که واحد تبخیر (اواپراتور) در آن جای دارد در داخل ساختمان جای می‌گیرد.یونیت خارجی و یونیت یا پنل داخلی توسط دولولهء مسی یا آلومینیومی به همدیگر مرتبط هستند.لولهء باریکتر گاز سرد را از یونیت بالا به یونیت داخلی منتقل میکند و لوله ضخیمتر کار خروج وانتقال گاز گرم را به یونیت و کمپرسور بالا به عهده دارد. این کولر گازی معمولاً دارای دستگاه کنترل از راه دور هستند. این نوع کولرها شامل دو مدل معمولی و کولر گازی اینورتر می‌شوند که در مدل اینورتر تا حداکثر شصت درصد (البته در شرایط ایده‌آل) از مصرف انرژی را نسبت به مدل معمولی کاهش می‌دهد.

کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل یا قابل حمل، در ظرفیت‌های پایین ساخته می‌شود و دارای حالت گرمایش نیز هست. این مدل کولر گازی دارای ریموت کنترل است و به دلیل شکل آن، برای فضاهای کوچک اجاره‌ای یا استفاده موقت استفاده می‌شود. تمام بخش‌های مختلف کولر گازی پرتابل از جمله کندانسور، اواپراتور و... در یک مجموعه جا گرفته‌اند و در حالت سرمایش، گرمای موتور از طریق لوله خرطومی پشت دستگاه به بیرون انتقال پیدا می‌کند. در نتیجه، این لوله خرطومی باید به پنجره یا منفذی که هوا را به بیرون انتقال می‌دهد وصل گردد. در غیر این صورت، گرمای خارج شده از هوا دوباره از طریق همین لوله خرطومی به فضا برمی گردد و کار تهویه و سرمایش به درستی انجام نمی‌شود. اما در حالت گرمایش، نیازی به این کار نیست. گرمایش در این نوع کولر گازی از طریق هیتر انجام می‌شود که زیاد مقرون به صرفه نیست. اما امکان استفاده از این حالت در کولر گازی پرتابل در نظر گرفته شده است.

کولر گازی پنجره‌ای

این کولر گازی به دلیل نداشتن ریموت کنترل و نداشتن حالت گرمایش، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. کولر گازی پنجره‌ای دارای ایراداتی است. از معایب این نوع کولر گازی، نداشتن ریموت کنترل و مصرف بالای برق و ایجاد سر و صدای زیاد است.

چگونگی سرماسازی

داخل یونیت خارجی دستگاه یک کمپرسور گاز و یک کندانسور و یک فن خنک کننده کندانسور می باشد که عملکرد آن همانند یخچال و فریزر می باشد. بدین صورت که کمپرسور گاز را کمپرس کرده و راهی کندانسور و سپس از طریق لوله های رابط به یونیت داخلی می رساند که داخل لوله های مویین این گاز متراکم می شود و باعث می شود گاز از حالت فشرده خارج شود و در کوئل(اواپراتور) گردش نماید. گازی که در کوئل میچرخد، در حال جوشیدن است که گرمای مورد نیاز خود برای جوشش را از مولکولهای هوای گرمی که به فین های کوئل برخورد می‌کند بدست می‌آورد، بنابراین مولکولهای هوا سرد شده و سبب کاهش دمای محیط می‌شود، سیکل حرکت هوای محیط که به صورت بسته انجام می‌شود به عهده فن (blower) می‌باشد.

مقایسه کولر گازی با کولر آبی

کولر گازی در صنعت تهویه و تبرید از جایگاه خاصی برخوردار است. زیرا:

  • به سرعت از گرمای محیط می‌کاهد و در واقع تهویه مطبوع را حاصل می‌کند، زیرا هم رطوبت، هم دما را کاهش می‌دهد و هم با داشتن فیلتر ذرات معلق در هوا را با فیلتر خود از هوای اتاق جدا می‌کند.
  • برخلاف کولرهای آبی، رطوبت را افزایش نمی‌دهد. یعنی تهویه مطبوع را حاصل نمی‌کند. اسپلیت از این جهت برای محیط‌های شرجی بسیار مناسب است.
  • مصرف انرژی کولر گازی بیشتر از کولر آبی است.
  • کولر گازی در واقع یک موتور گرمایی هست که گرما را از محیط سرد به محیط گرمتر یا بیرون انتقال می‌دهد؛ ولی کولر ابی یا کولر تبخیری گرمای محیط را به آب که مجبور به تبخیر می‌شود در کابین کولر انتقال می‌دهد.
  • در محیطی که کولر گازی نصب می‌شود مکان باید ایزوله باشد با محیط بیرون؛ ولی در کولر ابی محیط ایزوله معنا ندارد چون کولر ابی باید در محیط بیرون نصب باشد.
  • چرخه انتقال گرما در کولر گازی می‌تواند معکوس شود و از آن می‌توان بعنوان بخاری نیز استفاده کرد؛ ولی در کولر ابی این امکان وجود ندارد.

برندهای مختلف کولر گازی

برای خرید کولر گازی در انواع مختلف با برندهای متفاوت به وب سایت کولر گازی مراجعه کنید. این وب سایت در زمینهفروش کولر گازی در برندهای زیر فعالیت دارد.

کولر گازی هایسنس

کولر گازی ال جی

 کولر گازی سامسونگ

 کولر گازی جنرال

کولر گازی تراست

کولر گازی گری

کولر گازی اجنرال



:: بازدید از این مطلب : 688
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

افزایش کارایی و بهره وری کولر گازی 

آب بندی مجاری لوله ها در کولر گازی ، موثر ترین عامل در افزایش بهره وری کولر گازی است. اما عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارند که بهره وری از کولر گازی را افزایش می دهند. به عنوان برخی از عوامل موثر می توان به گزینه هایی نظیر: تعویض فیلتر هوا، حفظ جریان هوا، خرید کولر گازی در سایز مناسب و تمیز کردن فایل های الکترومغناطیسی اشاره کرد.

مسدود شدن کندانسور کولر گازی، موجب کاهش کارایی کولر گازی می شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید مانع از گرفتگی کندانسور توسط برگ و یا سایر مواد دیگر شوید.

اگر تمایل به خرید کولر گازی هستید، کولر گازی با بازدهی بالا را خریداری کنید. رایج ترین رتبه بندی بازدهی برای کولر گازی ، نرخ بازدهی انرژی فصلی (SEER) است. کمترین راندمان برای کولر گازی، SEER 13 است، اما خرید کولر گازی با نرخ بازدهی بالاتر، مقرون به صرفه تر خواهد بود.

بسته به شرایط آب و هوایی، نرخ بازدهی در کولر گازی متفاوت است. برای مثال در آب و هوای گرم و خشک، باید بر اساس استاندارد رتبه بندی بازدهی انری (EER)، راندمان کولر گازی را بررسی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

چگونه رطوبت را در کولر گازی کنترل کنیم؟

درواقع کنترل رطوبت است که موجب نیاز به کولر گازی و سیستم های تهویه مطبوع می شود. عدم کنترل رطوبت در گرما، آب و هوای مرطوب می تواند موجب رشد قارچ ها و بروز سایر مشکلات مربوط به رطوبت شود. رطوبت بالا در محیط داخلی منجر به مشکلات بهداشتی و عدم راحتی می شود.

انواع کولر گازی جدید، علاوه بر خنک سازی محیط، رطوبت را نیز کنترل می کنند. که این عمل را می توانید از آب تولید شده توسط کولر گازی به درستی درک کنید. اما کنترل رطوبت نسبت به وظیفه اصلی کولر گازی که کنترل دما است، از اهمیت کمتری برخوردار است. در واقع کولر گازی نمی تواند مستقلا هردو دما و رطوبت را کنترل نماید.

در اقلیم های گرم و مرطوب، کنترل رطوبت ضمنی که توسط کولر گازی رخ می دهد ممکن است برای حفظ رطوبت داخلی قابل قبول نباشد. حداکثر حذف رطوبت در گرم ترین زمان سال که بیشترین استفاده از کولر گازی می شود، اتفاق نمی افتد، بلکه زمانی رخ می دهد که در دوران معتدل سال که کولر گازی کمترین کاربرد را دارد، قرار داریم.

با این حال برخی از انواع کولر گازی هستند که با قابلیت کنترل رطوبت مستقل به وجود آمده اند. این کولر گازی مشکل انواع معمولی کولر گازی که قادر به کنترل رطوبت به حد کافی نبودند را برطرف می نماید. بنابراین اگر در محیطی مرطوب زندگی می کنید و قصد خرید کولر گازی را دارید، علاوه بر قیمت کولر گازی به ویژگی کنترل رطوبت در کولر گازی نیز توجه نمایید. زیرا این ویژگی در کولر گازی تا حد زیادی در آسایش و راحتی شما تاثیر دارد.



:: بازدید از این مطلب : 918
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

 

طرز کار کولر گازی

وظیفه کولر گازی همانطور که می دانید حذف گرما از داخل محیط و ارسال آن به خارج است. در نتیجه با این عملکرد کولر گازی موجب  خنک شدن محیط داخل می شود. کولر گازی هوای گرم را از خانه خارج می کند و آن را با هوای سرد جایگزین می نماید. در واقع عملکرد کولر گازی به گونه ای است که هوای گرم را از طریق دمیدن آن به داخل مجموعه ای از لوله های سرد که اصطلاحا آن را کویل اواپراتور (evaporator coil) می نامند، خنک می نماید.

عملکرد کولر گازی دقیقا مشابه خنک سازی از طریق تبخیر آب از پوست بدن است.کویل تبخیر با یک مایع خاص به نام  refrigerant (سرد کن) پر شده است که زمانی که گرما را از هوا جذب می کند از حالت مایع به گاز تبدیل می شود. سپس این مایع که حال به صورت گاز درآمده است به کویل دیگری که در خارج از خانه قرار دارد منتقل می شود که در آنجا مجددا گرما از آن گرفته می شود و به مایع تبدیل می شود.

این کویل خارجی در کولر گازی ، کندانسور نامیده می شود زیرا مایع سردکن از حالت گاز به مایع متراکم می شود. یک پمپ که کمپرسور نامیده می شود برای انتقال مایع سردکن بین دو کویل و تغییر فشار مایع استفاده می شود بنابراین تمام فرآیند تبخیر و متراکم شدن مایع سرد کن در کویل مناسب انجام می شود.

انرژی لازم برای انجام تمام این مراحل در کولر گازی توسط یک موتور انجام می شود که کمپرسور را به کار می اندازد. کل سیستم کولر گازی به طور معمول حدود سه برابر انرژی خنک سازی که کمپرسور مصرف می کند را تولید می کند. این بدین دلیل است که تغییر حالت سردکن از مایع به گاز و مجددا از گاز به مایع این امکان را به کولر گازی می دهد تا انرژی خیلی بیشتری نسبت به آنچه که کمپرسور مصرف می کند، انتقال دهد.



:: بازدید از این مطلب : 821
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

نگهداری از کویل ها در کولر گازی

کویل اواپراتور در کولر گازی و کویل کندانسور، در مدت زمان (ماه و سال) فعالیت کولر گازی ، خاک ها و گرد و غبار را جمع آوری می کند. یک فیلتر تمیز مانع از کثیف شدن سریع کویل اواپراتور در کولر گازی می شود. در نتیجه فنر اواپراتور همچنان به جذب گرد و خاک ادامه می دهد. این گرد و غبار ها جریان هوا را کاهش می دهند و مسدود شدن فنر ها، قابلیت آنها برای جذب گرما را کاهش می دهد.

به منظور جلوگیری از بروز این مشکل، کویل اواپراتور در کولر گازی را هر سال بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تمیز کنید. فنر های موجود در کندانسور بیرونی نیز در صورت وجود گرد و غبار در محیط و یا حضور شاخ و برگ درختان در اطراف آن می تواند بسیار کثیف شود.  شما به راحتی قادر خواهید بود تا کویل کندانسور را چک کنید و در صورت تجمع گرد و خاک در باله ها، آن را تمیز کنید.

شما باید تلاش کنید تا گرد و غبار و خاک در اطراف کندانسور کولر گازی به حداقل برسد. دریچه های خشک کن، خزان برگ ها، و ماشین چمن زنی تمام منابع بالقوه در تولید گرد و غبار و خاک هستند. مناطق اطراف کویل ها در کولر گازی را تمیز کنید، گرد و غبار را از بین ببرید و شاخ و برگ ها را تا حدود 0.6 متر (معادل 2 فوت) پیرایش کنید. این کار اجازه می دهد تا هوای کافی در اطراف کندانسور جریان داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

راهنمای خرید کولر گازی

داشتن یک کولر گازی می تواند به عنوان یک نجات دهنده برای کسانی که در شرایط آب و هوایی گرم زندگی می کنند باشد. برای خرید کولر گازی باید نکاتی را در نظر بگیرید.

فاکتورهای زیر را در هنگام خرید کولر گازی به خاطر بسپارید.

نوع و محل نصب کولر گازی

دانستن اینکه به دنبال چه کولر گازی هستید و اینکه کولر گازی را در چه محلی می خواهید قرار دهید، در خرید کولر گازی به شما کمک خواهد کرد. بنابراین قبل از خرید کلر گازی به این نکات حتما توجه کنید و کولر گازی مناسب را خریداری کنید.

برند کولر گازی

مارک های بسیاری از کولر گازی برای خرید وجود دارد. اگر به دنبال خرید یک برند و یا نام تجاری از کولر گازی هستید باید به اندازه کافی راجع به آن برند تحقیق کنید. تمام برند ها به طور متفاوت تولید می شوند و به روش های مختلفی خنک می کنند. البته لازم به ذکر است که اگر کولر گازی به درستی نصب نشود، از هر برندی که باشد، به درستی خنک نمی کند.

درک ارزش BTU (واحد حرارتی بریتانیایی) در کولر گازی

ارزش BTU در کولر گازی یک شاخص کاربردی در تشخیص میزان قدرت در خنک کردن فضا توسط کولر گازی است. ارزش BTU بیشتر، بیانگر قوی تر بودن کولر گازی است. به طور معمول خرید کولر گازی با قدرت بیشتر، انتخاب بهتری است. اگر چه باید توجه داش که کولر گازی دارای قدرت بیشتر، مصرف برق بالاتری نیز خواهد داشت.

شناخت EER (تخمین انرژی مورد نیاز) در کولر گازی

EER در کولر گازی از 8.2 شروع می شود و تا 10.5 می رسد. این اعداد به مصرف کننده نشان می دهد که انرژی کارآمد کولر گازی چگونه است. هرچه عدد EER بیشتر باشد، کولر گازی کارآمدتر است. در نتیجه برای محیط های بزرگتر که دارای افراد بیشتری است از کولر گازی با EER بیشتر استفاده کنید.

عوامل دیگری که هنگام خرید کولر گازی باید در نظر بگیرید.

محدوده دما، افزایش دما، سرعت فن، فیلتر، و تنظیم خواب نیز از جمله فاکتورهایی هستند که در هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

تعویض فیلتر در کولر گازی

یکی از اجزا در کولر گازی که هرچند ماه یکبار باید تعویض شود فیلتر است. فیلتر ها در انواع مختلف کولر گازی وجود دارد و تعویض آن موجب کارکرد بهتر کولر گازی و افزایش عمر کولر گازی می شود. همانطور که می دانید وظیفه فیلتر هوا جذب ذرات و گرد و غبار موجود در هوا است.  بنابراین وجود فیلتر هوا در کولر گازی موجب تهویه و تصفیه هوا نیز می شود.

برای تعویض فیلتر هوا به چند مورد باید توجه داشته باشید.قبل از اقدام برای خرید فیلتر هوا برای کولر گازی ابتدا موقعیت فیلتر هوا در کولر گازی را مشخص کنید. زیرا فیلتر هوا در قسمت های مختلف در کولر گازی قرار دارد. کولر گازی را باز کرده، فیلتر هوا را پیدا کنید و آن را از کولر گازی جدا کنید. این کار برای تعیین اندازه های دقیق فیلتر در کولر گازی است. در خرید فیلتر برای کولر گازی باید بسیار دقت کنید و دقیقا فیلتر با اندازه های مشابه فیلتر قبلی تهیه کنید. معمولا بر روی فیلتر ها اعدادی برای شناسایی اندازه آنها نوشته شده است. به این اعداد نیز دقت کنید. بعد از خرید فیلتر هوا آن را در جای خود در داخل کولر گازی و به صورت صحیح (در جهت درست) به مانند فیلتر هوای قبلی نصب کنید و در نهایت قسمت های کولر گازی را دقیقا مشابه به قبل در جای خود قرار دهید. دقت کنید که همه اجزا و پیچ ها به درستی بسته شده باشند.



:: بازدید از این مطلب : 1178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

تمیز کردن کولر گازی

تمام وسایل بعد از مدتی استفاده، کثیف شده، و باید آنها را با استفاده از روش های مناسب تمیز کرد. یکی از وسایلی که نیازبه تمیز کردن دارد، کولر گازی است. برای تمیز کردن کولر گازی توصیه می شود که طبق مراحل زیر عمل کنید.

مراحل تمیز کردن کولر گازی:

مرحله اول: خاموش کردن کولر گازی: ابتدا کولر گازی را از برق بکشید و یا مدار آن را خاموش کنید.

 

 

مرحله دوم: قسمت بیرونی کولر گازی را تمیز کنید. پانل روی کولر گازی را جدا کنید و با استفاده از یک فرچه جاروبرقی نرم، پره ها و فنر ها در کولر گازی را تمیز کنید.

مرحله سوم: مشکلات گذر آب را بررسی کنید. کانال عبور آب برای جلوگیری از انسداد در قسمت پایین کولر گازی بررسی کنید. گرفتگی های لوله را با یک لوله پاک کن و یا یک برس با پرزهای کوچک برطرف کنید.

 

تمیز کردن کولر گازی

 

مرحله چهارم: فیلتر در کولر گازی را تمیز کنید. پنجره مشبک جلو را از کولر گازی جدا کنید. فیلتر را باز کرده و آن را با جارو و یا شستشو تمیز کنید. قبل از نصب مجدد فیلتر مطمئن شوید که فیلتر خشک باشد.

مرحله پنجم: گرد و غبار پنجره مشبک و منافذ را از بین ببرید. زمانی که کولر گازی شما تمیز شد می توانید مجددا آن را به برق وصل کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان
لیست قیمت انواع  کولر گازی

در این جدول به روز ترین قیمت انواع کولر گازی ارائه شده است. قبل از خرید کولر گازی از نظر قیمت نیز آنها را بررسی کنید.

 

 

ردیف

 

 

مدل

 

قیمت (تومان)

  1.  

کولر گازی اسپیلت جنرال 12000

950.000

  1.  

کولر گازی گری 12000

1.280.000

  1.  

کولر گازی سامسونگ 12000

1.330.000

  1.  

کولر گازی جنرال 18000

1.350.000

  1.  

کولر گازی هیتاچی 10000

1.350.000

  1.  

کولر گازی ال جی مدل S246 TQ

 

1.370.000

  1.  

کولر گازی اسپیلت هیتاچی 14000مدل RAS/RACMES14HA1 سرد و گرم

1.450.000

  1.  

کولر گازی هیتاچی 14000

1.470.000

  1.  

کولر گازی وستینگ هاوس 7000

1.600.000

  1.  

کولر گازی سامسونگ 24000

1.700.000

  1.  

کولر گازی سامسونگ 18000

1.700.000

  1.  

کولر گازی وستینگ هاوس 9000

1.700.000

  1.  

کولر گازی اسپیلت جنرال 24000

1.730.000

  1.  

کولر گازی وستینگ هاوس 10000

1.750.000

  1.  

کولر گازی ال جی 18000

1.780.000

  1.  

کولر گازی وستینگ هاوس 12000

1.800.000

  1.  

کولر گازی گری 18000

1.850.000

  1.  

کولر گازی 14000

1.880.000

  1.  

کولر گازی اوجنرال ASGS12RVC

1.881.000

  1.  

کولر گازی جنرال 30000

1.900.000

  1.  

کولر گازی ال جی 24000

1.900.000

  1.  

کولر گازی وستینگ هاوس 18000

1.950.000

  1.  

کولر گازی هیتاچی 18000 تک پانل

1.970.000

  1.  

کولر گازی میتسوبیشی 18000

2.080.000

  1.  

کولر گازی ال جی 26000

2.150.000

  1.  

کولر گازی گری 24000

2.270.000

  1.  

کولر گازی هیتاچی 24000 تک پانل

2.390.000

  1.  

کولر گازی استرانگ     MA-18STRN1

2.500.000

  1.  

کولر گازی اوجنرال 18000

2.550.000

  1.  

کولر گازی وستینگ هاوس 20000

2.600.000

  1.  

کولر گازی پاناسونیک   CS-PC24MKF

2.750.000

  1.  

کولر گازی اوجنرال 24000

2.780.000

  1.  

کولر گازی وستینگ هاوس 24000

2.850.000

  1.  

کولر گازی وستینگ هاوس 27000

2.930.000

  1.  

کولر گازی گری 30000

2.950.000

  1.  

کولر گازی وستینگ هاوس 30000

3.090.000

  1.  

کولر گازی اوجنرال 30000

3.350.000

  1.  

کولر گازی جنرال 36000

3.490.000

  1.  

کولر گازی جنرال 60000

4.100.000

  1.  

کولر گازی وستینگ هاوس 36000

4.200.000

  1.  

کولر گازی جنرال 38000

4.250.000

  1.  

کولر گازی ایستاده سرمایشی گرمایشی 220 ولت جنرال 38000

4.300.000

 



:: بازدید از این مطلب : 2274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

رفع مشکلات رایج در کولر گازی

هنگامی که درجه حرارت افزایش پیدا می کند و کولر گازی شما در گرمای تابستان از کار می افتد، شما باید یک راه حل سریع برای رفع این مشکل پیدا کنید. اگرچه بسیاری از تعمیرات کولر گازی نیاز به یک متخصص حرفه ای دارند اما برخی از مشکلات در کولر می تواند توسط صاحب خانه شناخته و عیب یابی شود. در این مقاله به برخی از مشکلات رایج که در کولر گازی رخ می دهد اشاره می کنیم.

از کار افتادن کندانسور هوا

اگر این مشکل رخ داد، برق را بررسی کنید و مطمئن شوید که دستگاه به برق متصل است. اگر اتصال برقرار بود، فیوزها و اتصال مدار ها را چک کنید. علت دیگری که موجب این مشکل می شود نصب نادرست ترموستات است. ترموستات را تا 5 درجه کاهش دهید و ببینید ضربه می زند یا نه. اگر نه، مشکل به احتمال زیاد از موتور و یا کمپرسور معیوب است. در این صورت شما نیاز به یک تعمیرکار حرفه ای برای کولر گازی خود دارید.

عدم تولید هوای خنک کافی

اگر سیستم تهویه مرکزی به اندازه کافی هوای خنک تولید نمی کند، درجه ترموستات را 5 درجه کاهش دهید اگر مشکل برطرف نشد ممکن است بدلیل اواپراتور کثیف باشد. به دقت اواپراتور را تمیز کنید و اجازه دهید تا چند ساعت کار کند.اگر مشکل همچنان ادامه داشت احتمالا در انتخاب اندازه مناسب برای کولر گازی اشتباه کرده باشید.

کولر گازی کار می کند ولی خنک نمی کند

اگر کولر گازی شما حتی زمانی که کار می کند نیز هوا را خنک نمی کند با زهم باید ترموستات را بررسی کنید. در مرحله بعد نگاهی به کندانسور بیاندازید و در صورت کثیف بودن و یا مسدود شدن آن را تمیز کنید. کندانسور ممکن است با علف های هرز بلند، چمن و یا دیگر مواد موجود در هوا مسدود شود.

بعد از طی این مراحل اگر باز هم مشکل برطرف نشد ممکن است به دلیل کمپرسور معیوب و یا عدم وجود سردکن کافی در سیستم باشد. در این صورت باید از یک تعمیرکار تخصصی برای رفع مشکل کولر گازی کمک بگیرید.

کولر گازی مرتبا خاموش و روشن می شود

این مشکل نیز ممکن است به دلیل یک کندانسور مسدود شده و یا یک اواپراتور کثیف رخ دهد. در بیشتر مواقع این عیب با رفع انسداد و تمیز کردن دستگاه برطرف می شود.



:: بازدید از این مطلب : 1036
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

ویژگی های کولر گازی

کولر گازی که سیستم تهویه مطبوع (air conditioner) نیز نامیده می شود در واقع یک سیستم برای کنترل درجه حرارت و رطوبت هوا در یک ساختمان است. کنترل درجه حرارت در واقع یعنی کولر گازی قادر به گرم کردن و سرد کردن محیط است نه تنها سرد کردن آن.

هوایی که ما تنفس می کنیم از سه جز اصلی تشکیل شده است که قادر به حمل انرژی (گرما) است:

  • ترکیبات مولکولی هوا: اکسیژن (23٪)، نیتروژن (76 درصد)، دی اکسید کربن (1٪) و گازهای بی اثر (1٪)
  • رطوبت یا بخار آب: بخار آب همیشه در هوا موجود است، مقدارآن وابسته به درجه حرارت هوا است. هر چه درجه حرارت هوا بالاتر باشد (مقدار) بخار آب نیز بیشتر است.
  • ذرات موجود در هوا: این ذرات، ناخالصی های ناشی از هر دو آلودگی صنعتی یا طبیعی مانند گرد و غبار، دود، میکروب و غیره هستند که در هوا معلق اند.

از آنجایی که هوا تنها رسانه ای است که در تمام بدن ما موجود است، ما باید آن را برای ایجاد راحتی تنظیم کنیم. کارهایی که ما نیاز است انجام دهیم عبارتند از:

  • کنترل دما ( گرم و خنک کردن): که مستلزم اضافه کردن انرژی (گرمایش) و یا از بین بردن انرژی اضافی (سرمایش) است. کولر گازی این کار را به درستی انجام می دهد.
  • کنترل رطوبت (رطوبت در هوا): که شامل مرطوب کردن (اضافه کردن رطوبت) زمانی که هوا خشک است، که می تواند در خشکی پوست، خشکی گلو غیره اثر بگذارد، و یا رطوبت گیری (حذف رطوبت) زمانی که مقدار رطوبت در هوا بالا است، که می تواند منجر به ناراحتی های تنفسی شود.
  • ایجاد تهویه به منظور ارائه اکسیژن لازم برای تنفس و برطرف دی اکسید کربن، بو، گرد و غبار، دود و غیره. تهویه عمومی مورد نیاز بین 5-18 لیتر در ثانیه به ازای هر فرد است.
  • فراهم کردن تصفیه هوا، برای تمیز کردن هوای داخل و خارج با از بین بردن گرد و غبار، گرده و غیره. گرد و غبار در هوای خشک با خشکی (عدم وجود رطوبت در هوا) هوا ترکیب می شوند که علت اصلی شوک استاتیک می باشد. عدم تهویه و فیلتراسیون همراه با عدم تعمیر و نگهداری از علل اصلی سندرم ساختمان بیمار (SBS) است.

بنابراین کولر گازی ارائه دهنده: گرمایش، سرمایش، کنترل رطوبت، تهویه و تصفیه هوا می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 973
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

چگونه می توان میزان مصرف برق کولر گازی را کاهش داد؟

کولرگازی دارای انواع مختلفی است. علاوه بر این کولر گازی مورد استفاده در اقلیم های مختلف نیز متفاوت است. یکی از راه های کاهش مصرف برق توسط  کولر گازی  این است که در زمان خرید کولر گازی باید گزینه ای را انتخاب کنید که متناسب با اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه زندگی شما باشد. با این کار می توانید بهره وری کولر گازی خود را تا حد زیادی افزایش دهید. همچنین سعی کنید که اندازه کولر گازی را متناسب با محیط مورد استفاده انتخاب کنید زیرا در غیر این صورت مقدار زیادی انرژی اتلاف خواهد شد.

یکی دیگر از کارهایی که میتوانید به منظور کاهش مصرف برق توسط کولر گازی خود انجام دهید، تعیین محل مناسب برای نصب کولر گازی است. کولر گازی باید در محلی نصب شود که تحت تابش مستقیم نور خورشید نباشد. علاوه بر این در قسمت ماورای کولر گازی باید فضای مناسب برای عملکرد صحیح کولر گازی وجود داشته باشد.

استفاده از لامپ های کم مصرف به جای لامپ های با مصرف زیاد نیاز دمای اتاق را تا حدی کاهش می دهد و در نتیجه می تواند باعث عملکرد کمتر کولر گازی و کاهش مصرف برق آن شود.

به طور کلی شما هرچه دمای طبیعی اتاق و محل کار خود را کاهش دهید (پخت و پز کمتر، لامپ های کم مصرف، استفاده از پرده های ضخیم و یا سایبان و ...) کولر گازی انرژی کمتری برای خنک کردن محیط صرف می کند در نتیجه مصرف برق تا حد زیادی کاهش می یابد.



:: بازدید از این مطلب : 990
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

قبل از خرید کولر گازی به موارد زیر دقت کنید

کولر گازی وسیله ای است که امروزه به دلیل گرم شدن هوای کره زمین، استفاده از آن تا حد زیادی افزایش یافته است. خرید کولر گازی مناسب تا حد زیادی می تواند هزینه های مصرفی شما را کاهش دهد. بنابراین توصیه می شود قبل از خرید کولر گازی به یکسری نکات توجه فرمایید. در این مقاله برخی از نکاتی که بهتر است قبل از خرید کولر گازی به آنها توجه کرد برای شما کاربران عزیز ارائه شده است.

  1. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی برای خرید کولر گازی متناسب با طرح منزل خود تحقیق کرده اید. به عوامل موثر مانند عایق گذاری، پنجره ها و تعداد اتاق های خود فکر کنید.
  2. توجه داشته باشید که اندازه کیلو وات کولر گازی مورد نظر شما، متناسب با ظرفیت مورد نیازتان باشد. این امر می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های زیادی در دراز مدت شود.
  3. راجع به انرژی کارآمد کولر گازی مورد نظر خود سوال کنید. این نکته با برچسب انرژی بر روی محصول نشان داده شده است.
  4. در مورد نصب و راه اندازی کولر گازی با نماینده فروش کولر گازی صحبت کنید. توجه داشته باشید که نصب حتما توسط یک متخصص انجام شود. نصب صحیح کولر گازی می تواند از هدر رفت مقدار زیادی انرژی جلوگیری کند


:: بازدید از این مطلب : 952
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

کولر گازی چیست

در گذشته عمولا از کولر های آبی استفاده می شد. کولر آبی دارای مصرف برق بالایی است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی مردم غالبا از کولر گازی برای خنک کردن محیط خانه و محل کار خود استفاده می کنند. کولر گازی نسبت به انواع آبی کولر ها دارای مصرف برق پایین تری است.

کولر گازی وسیله ای است که قادر است درجه حرارت، رطوبت و کیفیت کلی هوا را تغییر دهد. به طور ویژه، کولر گازی، با انتقال انرژی گرمایی از داخل به محیط خارج و جایگزین کردن هوای خنک به جای آن، منزل شما را خنک می کند. البته لازم به ذکر است که کولر گازی تنها برای خنک کردن محیط استفاده نمی شود بلکه قادر به گرم کردن منطقه نیز است.

کولر گازی قادر است است هوای اتاق را به مایع تبدیل کند و سپس با تبدیل مجدد آن به گاز موجب خنک شدن محیط می شود. در واقع کولر گازی در طول این فرآیند گرمای اتاق را دریافت کرده و آن را به هوای خنک تبدیل می کند و به محیط انتقال می دهد. کولر گازی در مناطق مرطوب مانند شمال کشور دارای کاربرد بیشتری است.

کولر گازی دارای چهار نوع مختلف است که عبارتند از:

  • کولر گازی پنجره ای
  • کولر گازی ایستاده
  • کولر گازی پرتابل
  • و کولر گازی اسپیلت


:: بازدید از این مطلب : 998
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آذر 1394 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد