نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

رفع مشکلات رایج در کولر گازی

هنگامی که درجه حرارت افزایش پیدا می کند و کولر گازی شما در گرمای تابستان از کار می افتد، شما باید یک راه حل سریع برای رفع این مشکل پیدا کنید. اگرچه بسیاری از تعمیرات کولر گازی نیاز به یک متخصص حرفه ای دارند اما برخی از مشکلات در کولر می تواند توسط صاحب خانه شناخته و عیب یابی شود. در این مقاله به برخی از مشکلات رایج که در کولر گازی رخ می دهد اشاره می کنیم.

از کار افتادن کندانسور هوا

اگر این مشکل رخ داد، برق را بررسی کنید و مطمئن شوید که دستگاه به برق متصل است. اگر اتصال برقرار بود، فیوزها و اتصال مدار ها را چک کنید. علت دیگری که موجب این مشکل می شود نصب نادرست ترموستات است. ترموستات را تا 5 درجه کاهش دهید و ببینید ضربه می زند یا نه. اگر نه، مشکل به احتمال زیاد از موتور و یا کمپرسور معیوب است. در این صورت شما نیاز به یک تعمیرکار حرفه ای برای کولر گازی خود دارید.

عدم تولید هوای خنک کافی

اگر سیستم تهویه مرکزی به اندازه کافی هوای خنک تولید نمی کند، درجه ترموستات را 5 درجه کاهش دهید اگر مشکل برطرف نشد ممکن است بدلیل اواپراتور کثیف باشد. به دقت اواپراتور را تمیز کنید و اجازه دهید تا چند ساعت کار کند.اگر مشکل همچنان ادامه داشت احتمالا در انتخاب اندازه مناسب برای کولر گازی اشتباه کرده باشید.

کولر گازی کار می کند ولی خنک نمی کند

اگر کولر گازی شما حتی زمانی که کار می کند نیز هوا را خنک نمی کند با زهم باید ترموستات را بررسی کنید. در مرحله بعد نگاهی به کندانسور بیاندازید و در صورت کثیف بودن و یا مسدود شدن آن را تمیز کنید. کندانسور ممکن است با علف های هرز بلند، چمن و یا دیگر مواد موجود در هوا مسدود شود.

بعد از طی این مراحل اگر باز هم مشکل برطرف نشد ممکن است به دلیل کمپرسور معیوب و یا عدم وجود سردکن کافی در سیستم باشد. در این صورت باید از یک تعمیرکار تخصصی برای رفع مشکل کولر گازی کمک بگیرید.

کولر گازی مرتبا خاموش و روشن می شود

این مشکل نیز ممکن است به دلیل یک کندانسور مسدود شده و یا یک اواپراتور کثیف رخ دهد. در بیشتر مواقع این عیب با رفع انسداد و تمیز کردن دستگاه برطرف می شود.



:: بازدید از این مطلب : 1052
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

ویژگی های کولر گازی

کولر گازی که سیستم تهویه مطبوع (air conditioner) نیز نامیده می شود در واقع یک سیستم برای کنترل درجه حرارت و رطوبت هوا در یک ساختمان است. کنترل درجه حرارت در واقع یعنی کولر گازی قادر به گرم کردن و سرد کردن محیط است نه تنها سرد کردن آن.

هوایی که ما تنفس می کنیم از سه جز اصلی تشکیل شده است که قادر به حمل انرژی (گرما) است:

  • ترکیبات مولکولی هوا: اکسیژن (23٪)، نیتروژن (76 درصد)، دی اکسید کربن (1٪) و گازهای بی اثر (1٪)
  • رطوبت یا بخار آب: بخار آب همیشه در هوا موجود است، مقدارآن وابسته به درجه حرارت هوا است. هر چه درجه حرارت هوا بالاتر باشد (مقدار) بخار آب نیز بیشتر است.
  • ذرات موجود در هوا: این ذرات، ناخالصی های ناشی از هر دو آلودگی صنعتی یا طبیعی مانند گرد و غبار، دود، میکروب و غیره هستند که در هوا معلق اند.

از آنجایی که هوا تنها رسانه ای است که در تمام بدن ما موجود است، ما باید آن را برای ایجاد راحتی تنظیم کنیم. کارهایی که ما نیاز است انجام دهیم عبارتند از:

  • کنترل دما ( گرم و خنک کردن): که مستلزم اضافه کردن انرژی (گرمایش) و یا از بین بردن انرژی اضافی (سرمایش) است. کولر گازی این کار را به درستی انجام می دهد.
  • کنترل رطوبت (رطوبت در هوا): که شامل مرطوب کردن (اضافه کردن رطوبت) زمانی که هوا خشک است، که می تواند در خشکی پوست، خشکی گلو غیره اثر بگذارد، و یا رطوبت گیری (حذف رطوبت) زمانی که مقدار رطوبت در هوا بالا است، که می تواند منجر به ناراحتی های تنفسی شود.
  • ایجاد تهویه به منظور ارائه اکسیژن لازم برای تنفس و برطرف دی اکسید کربن، بو، گرد و غبار، دود و غیره. تهویه عمومی مورد نیاز بین 5-18 لیتر در ثانیه به ازای هر فرد است.
  • فراهم کردن تصفیه هوا، برای تمیز کردن هوای داخل و خارج با از بین بردن گرد و غبار، گرده و غیره. گرد و غبار در هوای خشک با خشکی (عدم وجود رطوبت در هوا) هوا ترکیب می شوند که علت اصلی شوک استاتیک می باشد. عدم تهویه و فیلتراسیون همراه با عدم تعمیر و نگهداری از علل اصلی سندرم ساختمان بیمار (SBS) است.

بنابراین کولر گازی ارائه دهنده: گرمایش، سرمایش، کنترل رطوبت، تهویه و تصفیه هوا می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 989
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

چگونه می توان میزان مصرف برق کولر گازی را کاهش داد؟

کولرگازی دارای انواع مختلفی است. علاوه بر این کولر گازی مورد استفاده در اقلیم های مختلف نیز متفاوت است. یکی از راه های کاهش مصرف برق توسط  کولر گازی  این است که در زمان خرید کولر گازی باید گزینه ای را انتخاب کنید که متناسب با اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه زندگی شما باشد. با این کار می توانید بهره وری کولر گازی خود را تا حد زیادی افزایش دهید. همچنین سعی کنید که اندازه کولر گازی را متناسب با محیط مورد استفاده انتخاب کنید زیرا در غیر این صورت مقدار زیادی انرژی اتلاف خواهد شد.

یکی دیگر از کارهایی که میتوانید به منظور کاهش مصرف برق توسط کولر گازی خود انجام دهید، تعیین محل مناسب برای نصب کولر گازی است. کولر گازی باید در محلی نصب شود که تحت تابش مستقیم نور خورشید نباشد. علاوه بر این در قسمت ماورای کولر گازی باید فضای مناسب برای عملکرد صحیح کولر گازی وجود داشته باشد.

استفاده از لامپ های کم مصرف به جای لامپ های با مصرف زیاد نیاز دمای اتاق را تا حدی کاهش می دهد و در نتیجه می تواند باعث عملکرد کمتر کولر گازی و کاهش مصرف برق آن شود.

به طور کلی شما هرچه دمای طبیعی اتاق و محل کار خود را کاهش دهید (پخت و پز کمتر، لامپ های کم مصرف، استفاده از پرده های ضخیم و یا سایبان و ...) کولر گازی انرژی کمتری برای خنک کردن محیط صرف می کند در نتیجه مصرف برق تا حد زیادی کاهش می یابد.



:: بازدید از این مطلب : 1006
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

قبل از خرید کولر گازی به موارد زیر دقت کنید

کولر گازی وسیله ای است که امروزه به دلیل گرم شدن هوای کره زمین، استفاده از آن تا حد زیادی افزایش یافته است. خرید کولر گازی مناسب تا حد زیادی می تواند هزینه های مصرفی شما را کاهش دهد. بنابراین توصیه می شود قبل از خرید کولر گازی به یکسری نکات توجه فرمایید. در این مقاله برخی از نکاتی که بهتر است قبل از خرید کولر گازی به آنها توجه کرد برای شما کاربران عزیز ارائه شده است.

  1. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی برای خرید کولر گازی متناسب با طرح منزل خود تحقیق کرده اید. به عوامل موثر مانند عایق گذاری، پنجره ها و تعداد اتاق های خود فکر کنید.
  2. توجه داشته باشید که اندازه کیلو وات کولر گازی مورد نظر شما، متناسب با ظرفیت مورد نیازتان باشد. این امر می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های زیادی در دراز مدت شود.
  3. راجع به انرژی کارآمد کولر گازی مورد نظر خود سوال کنید. این نکته با برچسب انرژی بر روی محصول نشان داده شده است.
  4. در مورد نصب و راه اندازی کولر گازی با نماینده فروش کولر گازی صحبت کنید. توجه داشته باشید که نصب حتما توسط یک متخصص انجام شود. نصب صحیح کولر گازی می تواند از هدر رفت مقدار زیادی انرژی جلوگیری کند


:: بازدید از این مطلب : 968
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

کولر گازی چیست

در گذشته عمولا از کولر های آبی استفاده می شد. کولر آبی دارای مصرف برق بالایی است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی مردم غالبا از کولر گازی برای خنک کردن محیط خانه و محل کار خود استفاده می کنند. کولر گازی نسبت به انواع آبی کولر ها دارای مصرف برق پایین تری است.

کولر گازی وسیله ای است که قادر است درجه حرارت، رطوبت و کیفیت کلی هوا را تغییر دهد. به طور ویژه، کولر گازی، با انتقال انرژی گرمایی از داخل به محیط خارج و جایگزین کردن هوای خنک به جای آن، منزل شما را خنک می کند. البته لازم به ذکر است که کولر گازی تنها برای خنک کردن محیط استفاده نمی شود بلکه قادر به گرم کردن منطقه نیز است.

کولر گازی قادر است است هوای اتاق را به مایع تبدیل کند و سپس با تبدیل مجدد آن به گاز موجب خنک شدن محیط می شود. در واقع کولر گازی در طول این فرآیند گرمای اتاق را دریافت کرده و آن را به هوای خنک تبدیل می کند و به محیط انتقال می دهد. کولر گازی در مناطق مرطوب مانند شمال کشور دارای کاربرد بیشتری است.

کولر گازی دارای چهار نوع مختلف است که عبارتند از:

  • کولر گازی پنجره ای
  • کولر گازی ایستاده
  • کولر گازی پرتابل
  • و کولر گازی اسپیلت


:: بازدید از این مطلب : 1013
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آذر 1394 | نظرات ()