کاهش هزینه برق مصرفی در کولرهای گازی با روش های بسیار ساده
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

کاهش هزینه برق مصرفی در کولرهای گازی با روش های بسیار ساده

-    کولر گازی هایی را انتخاب کنیم که دارای علامت استاندارد و برچسب انرژی A و حداکثر B باشد، مشروط به انکه برچسب انرژی واقعی بوده و محاسبه EER دستگاه، مبتنی بر روش کالریمتری و یا آنتالپی باشد.
-    در تابستان بهتر است درجه کولر گازی خود را بین 22 تا 24 تنظیم نماییم تا بهترین عملکرد را داشته باشد، این کار عمر دستگاه را افزایش داده و باعث می شود زمانی که دمای اتاق در این محدوده دما قرار گیرد، موتور به صورت اتوماتیک بر روی فن کار کند.
-    موتور کولر گازی را در مسیر باد و ترجیحا در سایه نصب کنیم، این کار به علت کاهش فشار بر کولر گازی باعث افزایش بازدهی آن و کاهش مصرف برق می شود.
-    برای استفاده بهینه از دستگاه باید از اتلاف انرژی آن جلوگیری کرد و به این صورت که با بستن درب ها و پنجره ها از هدر رفتن سرمای تولید شده، جلوگیری کنیم.
-    موتور کولر گازی را در فضای باز و در محلی نصب کنیم که هوای خروجی آن به راحتی تخلیه شود.
-    در زمان استفاده از کولر چه کولر گازی چه کولر آبی هر هفته یک بار فیلترهای پانل داخلی را درآورده و پس از شستشو و خشک کردن، مجددا در محل خود قرار دهیم، این کار سبب افزایش قدرت پرتاب باد کولر گازی و تولید سرمایش مطلوب و کاهش مصرف برق می گردد.
-    واحد بیرونی کولر گازی (کندانسور، کمپرسور) و اواپراتور پانل داخلی هر سال یک بار توسط مراکز سرویس شستشو و تمیز شده و عملکرد دستگاه و همچنین میزان گاز آن بررسی شود.
-    عدم استفاده همزمان از وسایل گرمازا، مانند اجاق، سماور برقی، لامپ های متعدد و غیره ... که باعث افزایش گرمای محل کار یا سکونت شده و در نتیجه نیاز به استفاده از کولر افزایش می یابد.
-    ظرفیت سرمادهی کولر گازی ها خریداری شده می باید توسط کارشناس فنی، محاسبه و متناسب با فضای آن محل پیشنهاد و نصب گردد

 





:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: