رفع مشکلات رایج در کولر گازی
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

رفع مشکلات رایج در کولر گازی

هنگامی که درجه حرارت افزایش پیدا می کند و کولر گازی شما در گرمای تابستان از کار می افتد، شما باید یک راه حل سریع برای رفع این مشکل پیدا کنید. اگرچه بسیاری از تعمیرات کولر گازی نیاز به یک متخصص حرفه ای دارند اما برخی از مشکلات در کولر می تواند توسط صاحب خانه شناخته و عیب یابی شود. در این مقاله به برخی از مشکلات رایج که در کولر گازی رخ می دهد اشاره می کنیم.

از کار افتادن کندانسور هوا

اگر این مشکل رخ داد، برق را بررسی کنید و مطمئن شوید که دستگاه به برق متصل است. اگر اتصال برقرار بود، فیوزها و اتصال مدار ها را چک کنید. علت دیگری که موجب این مشکل می شود نصب نادرست ترموستات است. ترموستات را تا 5 درجه کاهش دهید و ببینید ضربه می زند یا نه. اگر نه، مشکل به احتمال زیاد از موتور و یا کمپرسور معیوب است. در این صورت شما نیاز به یک تعمیرکار حرفه ای برای کولر گازی خود دارید.

عدم تولید هوای خنک کافی

اگر سیستم تهویه مرکزی به اندازه کافی هوای خنک تولید نمی کند، درجه ترموستات را 5 درجه کاهش دهید اگر مشکل برطرف نشد ممکن است بدلیل اواپراتور کثیف باشد. به دقت اواپراتور را تمیز کنید و اجازه دهید تا چند ساعت کار کند.اگر مشکل همچنان ادامه داشت احتمالا در انتخاب اندازه مناسب برای کولر گازی اشتباه کرده باشید.

کولر گازی کار می کند ولی خنک نمی کند

اگر کولر گازی شما حتی زمانی که کار می کند نیز هوا را خنک نمی کند با زهم باید ترموستات را بررسی کنید. در مرحله بعد نگاهی به کندانسور بیاندازید و در صورت کثیف بودن و یا مسدود شدن آن را تمیز کنید. کندانسور ممکن است با علف های هرز بلند، چمن و یا دیگر مواد موجود در هوا مسدود شود.

بعد از طی این مراحل اگر باز هم مشکل برطرف نشد ممکن است به دلیل کمپرسور معیوب و یا عدم وجود سردکن کافی در سیستم باشد. در این صورت باید از یک تعمیرکار تخصصی برای رفع مشکل کولر گازی کمک بگیرید.

کولر گازی مرتبا خاموش و روشن می شود

این مشکل نیز ممکن است به دلیل یک کندانسور مسدود شده و یا یک اواپراتور کثیف رخ دهد. در بیشتر مواقع این عیب با رفع انسداد و تمیز کردن دستگاه برطرف می شود.





:: بازدید از این مطلب : 1036
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: